O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

TOP 10: Najčitaniji članci s portala Pomorac.hr u 2023. godini

Od curenja financijskih izvještaja najvećeg brodara na svijetu, AI ludila koje je zahvatilo i brodarsku industriju, pa sve do detalja o nepoznatoj kompaniji koja je preko noći došla do bogatstva vrijednog više od milijardu i pol dolara – donosimo vam članke i teme o kojima ste najviše čitali na portalu Pomorac.hr u protekloj godini.

1. Procurili financijski izvještaji MSC Grupe: Evo koliko najveći brodar na svijetu uistinu zarađuje

U listopadu su, po prvi put u povijesti, u javnost procurili financijski rezultati brodarskog diva MSC-a (Mediterranean Shipping Company), grupacije u vlasništvu talijanskog milijardera Gianluigija Apontea. Grupacija je, zahvaljujući švicarskim zakonima koji joj to omogućuju, ove brojke godinama tajila. Međutim, talijanski mediji objavili su ove podatke, koji su daleko veći od prijašnjih procjena analitičara.

2. Zaposlila se na jahti kralja Katra, pa ondje upoznala supruga: “Svaki detalj na jahti mora biti savršen”

More je Suzani Padovan iz korijena promijenilo život. Premda je studentskim danima sezone radila na moru, Suzana se zaposlila kao nutricionist u dječjem vrtiću. Nije tada ni sanjala da će jednom ploviti na jahti kralja Katra. No, rodila se ljubav prema plovidbi i plavetnilu, koju gaji i danas, nakon deset godina plovidbe kao chief stewardess. Sudbina je tako htjela da je na jahti upoznala i supruga, pa tako Suzana danas, osim na jahtama, plovi i sretnim bračnim vodama…

3. WSC: Izgubljenih 660 kontejnera samo su kap u moru u odnosu na 250 milijuna prevezenih

U svjetskim oceanima tijekom 2022. godine izgubljen je 661 kontejner. To je najniža brojka od 2008., kada je udruženje World Shipping Council (WSC) počelo provoditi analize. No, to je tek kap u moru u usporedbi sa svim isporučenim kontejnerima.

4. Kako je nepoznata kompanija preko noći došla do bogatstva vrijednog više od milijardu i pol dolara

Prije rata indijske rafinerije gotovo da nisu uvozile ruske sirovine. Ali sada je luka Sikka u zapadnoj indijskoj državi Gujarat postala najveći svjetski uvoznik ruske nafte i najveći izvoznik nafte u Europsku uniju. Također, do travnja 2023., prethodno nepoznata indijska kompanija sa sjedištem u Mumbaiju, postala je jedan od najvećih brodovlasnika na svijetu.

5. Nezabilježen slučaj u hrvatskoj brodogradnji: Riječka tvrtka završila brod tri mjeseca prije roka

I to se događa – u hrvatskoj brodogradnji u kojoj smo navikli na probleme u realizaciji poslova, jedan brodograditelj se Vladi obratio da mu izađe u susret s državnim jamstvom jer je brod završio tri mjeseca prije predviđenog roka.

6. Prijavio nedostatke: Maersk mora isplatiti više od 700.000 dolara prvom časniku koji je dobio otkaz

OSHA je naredila da Maersk Line Limited mora ponovno zaposliti prvog časnika, unaprijediti ga zapovjednika i isplatiti mu oko 460.000 dolara zaostalih plaća, kamata i odštete, plus sudske troškove. Agencija je tome dodala maksimalnu moguću odštetu od 250.000 dolara zbog, kako kažu, “zastrašujućih posljedica koje ima nezakonita politika kompanije”, te je naredila Maersku da revidira svoja interna pravila.

7. Stvarnost ili fikcija: Južnokorejsko brodogradilište izgradilo autonomni brod s “AI službom stroja”

Vodeće južnokorejsko brodogradilište HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering (HD KSOE), odnosno HD Hyundai, isporučilo je, kako tvrde, “prvi trgovački brod kojim će upravljati umjetna inteligencija”. Kako navode, pogonski strojevi i sigurnosni sustavi kojima upravlja umjetna inteligencija dizajnirani su tako da omoguće duža putovanja bez posade. U suštini, “ovi sustavi su AI pomorci”, tvrde iz kompanije. Navode da su sustavi sposobni zamijeniti posadu u stroju i na palubi.

8. Jadrolinijin brod star više od pola stoljeća prodan u Crnu Goru: “U odličnom je stanju”

Crnogorska kompanija Morsko dobro u veljači je Hrvatskoj kupila prvi od ukupno šest trajekata kojima su odlučili proširiti svoju flotu – brod Priznu kojeg je državni brodar Jadrolinija nedugo prije rashodovala zbog starosti i nedovoljnih kapaciteta.

9. Na teretnom brodu pronađene tri tone kokaina: Uhićeni svi članovi posade

Španjolska policija u siječnju je u blizini Kanarskih otoka presrela teretni brod na kojemu je pronađeno oko 3 tone kokaina, vrijednosti od oko 180 milijuna eura. Uhićeno je svih petnaest članova posade.

10. Josip Hrvatin moru je dao 40 godina: Sve je započelo dječačkom željom da vidi svijeta

Pomorska biografija Josipa Hrvatina je nevjerojatna. Moru je dao 40 godina. Dvadeset godina ispod valova, i još dvadeset na površini. Labinjan Josip Hrvatin bio je zapovjednik i podmornice i trgovačkog broda.

Od curenja financijskih izvještaja najvećeg brodara na svijetu, AI ludila koje je zahvatilo i brodarsku industriju, pa sve do detalja o nepoznatoj kompaniji koja je preko noći došla do bogatstva vrijednog više od milijardu i pol dolara – donosimo vam članke i teme o kojima ste najviše čitali na portalu Pomorac.hr u protekloj godini.

1. Procurili financijski izvještaji MSC Grupe: Evo koliko najveći brodar na svijetu uistinu zarađuje

U listopadu su, po prvi put u povijesti, u javnost procurili financijski rezultati brodarskog diva MSC-a (Mediterranean Shipping Company), grupacije u vlasništvu talijanskog milijardera Gianluigija Apontea. Grupacija je, zahvaljujući švicarskim zakonima koji joj to omogućuju, ove brojke godinama tajila. Međutim, talijanski mediji objavili su ove podatke, koji su daleko veći od prijašnjih procjena analitičara.

2. Zaposlila se na jahti kralja Katra, pa ondje upoznala supruga: “Svaki detalj na jahti mora biti savršen”

More je Suzani Padovan iz korijena promijenilo život. Premda je studentskim danima sezone radila na moru, Suzana se zaposlila kao nutricionist u dječjem vrtiću. Nije tada ni sanjala da će jednom ploviti na jahti kralja Katra. No, rodila se ljubav prema plovidbi i plavetnilu, koju gaji i danas, nakon deset godina plovidbe kao chief stewardess. Sudbina je tako htjela da je na jahti upoznala i supruga, pa tako Suzana danas, osim na jahtama, plovi i sretnim bračnim vodama…

3. WSC: Izgubljenih 660 kontejnera samo su kap u moru u odnosu na 250 milijuna prevezenih

U svjetskim oceanima tijekom 2022. godine izgubljen je 661 kontejner. To je najniža brojka od 2008., kada je udruženje World Shipping Council (WSC) počelo provoditi analize. No, to je tek kap u moru u usporedbi sa svim isporučenim kontejnerima.

4. Kako je nepoznata kompanija preko noći došla do bogatstva vrijednog više od milijardu i pol dolara

Prije rata indijske rafinerije gotovo da nisu uvozile ruske sirovine. Ali sada je luka Sikka u zapadnoj indijskoj državi Gujarat postala najveći svjetski uvoznik ruske nafte i najveći izvoznik nafte u Europsku uniju. Također, do travnja 2023., prethodno nepoznata indijska kompanija sa sjedištem u Mumbaiju, postala je jedan od najvećih brodovlasnika na svijetu.

5. Nezabilježen slučaj u hrvatskoj brodogradnji: Riječka tvrtka završila brod tri mjeseca prije roka

I to se događa – u hrvatskoj brodogradnji u kojoj smo navikli na probleme u realizaciji poslova, jedan brodograditelj se Vladi obratio da mu izađe u susret s državnim jamstvom jer je brod završio tri mjeseca prije predviđenog roka.

6. Prijavio nedostatke: Maersk mora isplatiti više od 700.000 dolara prvom časniku koji je dobio otkaz

OSHA je naredila da Maersk Line Limited mora ponovno zaposliti prvog časnika, unaprijediti ga zapovjednika i isplatiti mu oko 460.000 dolara zaostalih plaća, kamata i odštete, plus sudske troškove. Agencija je tome dodala maksimalnu moguću odštetu od 250.000 dolara zbog, kako kažu, “zastrašujućih posljedica koje ima nezakonita politika kompanije”, te je naredila Maersku da revidira svoja interna pravila.

7. Stvarnost ili fikcija: Južnokorejsko brodogradilište izgradilo autonomni brod s “AI službom stroja”

Vodeće južnokorejsko brodogradilište HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering (HD KSOE), odnosno HD Hyundai, isporučilo je, kako tvrde, “prvi trgovački brod kojim će upravljati umjetna inteligencija”. Kako navode, pogonski strojevi i sigurnosni sustavi kojima upravlja umjetna inteligencija dizajnirani su tako da omoguće duža putovanja bez posade. U suštini, “ovi sustavi su AI pomorci”, tvrde iz kompanije. Navode da su sustavi sposobni zamijeniti posadu u stroju i na palubi.

8. Jadrolinijin brod star više od pola stoljeća prodan u Crnu Goru: “U odličnom je stanju”

Crnogorska kompanija Morsko dobro u veljači je Hrvatskoj kupila prvi od ukupno šest trajekata kojima su odlučili proširiti svoju flotu – brod Priznu kojeg je državni brodar Jadrolinija nedugo prije rashodovala zbog starosti i nedovoljnih kapaciteta.

9. Na teretnom brodu pronađene tri tone kokaina: Uhićeni svi članovi posade

Španjolska policija u siječnju je u blizini Kanarskih otoka presrela teretni brod na kojemu je pronađeno oko 3 tone kokaina, vrijednosti od oko 180 milijuna eura. Uhićeno je svih petnaest članova posade.

10. Josip Hrvatin moru je dao 40 godina: Sve je započelo dječačkom željom da vidi svijeta

Pomorska biografija Josipa Hrvatina je nevjerojatna. Moru je dao 40 godina. Dvadeset godina ispod valova, i još dvadeset na površini. Labinjan Josip Hrvatin bio je zapovjednik i podmornice i trgovačkog broda.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video